Kapoenen

Leeftijd:
6 tot 8 jaar

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. En daar spelen we volop op in. Het hoogtepunt in een kapoenenleven? Voor de eerste keer op kamp!

Ideale activiteiten voor deze groep zijn dan ook: knutselvergaderingen, verkleedpartijen, spelletjes spelen.  Op die manier leren de kinderen spelen met leeftijdsgenoten, rekening houden met elkaar.

In de loop van het jaar durven deze jonge padvinders zelfs al eens op weekend gaan.  Op het einde van het jaar overnachten ze zelfs vijf maal in een kamphuisje.  Met alle scoutsvriendjes en -vriendinnetjes erbij is dit echter niet zo erg.  Integendeel, het afscheidsuur komt altijd te vroeg!

Uiteraard gebeurt dit alles onder het waakzame oog van de leiding.  Hier krijgt u een overzicht:

De leiding is te bereiken op kapoenen.scoutsename@gmail.com

• Daan Sardeur                       +32 468 48 44 23
  • Bo Franck
  • Sien Cobbaut

• Flo Casteels
  • Amber Van Driessche

✨ Het is weer zover, OKD bij Scouts Ename! ✨
✨ Een heel weekend feest met voor elk wat wils. ✨

♦VRIJDAG 18 SEPTEMBER♦
18u: Stoet met als thema 'Later word ik...'

JIN

Voor een volgeladen kapellekerk ging op zaterdag 2 mei onze jaarlijkse misviering in Kerselare door. De scouts vertrokken aan het scoutsterrein richting Kerselare en verzorgden de misviering samen met de vormelingen van de vijf torens.

Beste ouders,
Door de populariteit van Scouts Ename is het ledenaantal de laatste jaren fors toegenomen. De
leiding is heel erg tevreden met dit vertrouwen, maar voelt dat het stilaan onhoudbaar wordt om