Tuur in de natuur 1996 - 1997

Jongverkenners Courtil-Bovigny
Verkenners Friesland
Jin Drielandenpunt

Mark Verheuen werd de nieuwe voorzitter van het oudercomité en de scoutsbal was opnieuw een groot succes. Op de kerstmarkt werden in een verwarmde tent Enamekaas, chocomelk en Christmass Bell verkocht. Op het leidersweekend in Zottegem vonden we de GRL als paters in een grot en speelden we voor de eerste keer het Swingpaleis tot ’s morgens vroeg.

Op een volleybalwedstrijd van de chiro Wakken was iedereen aangenaam verrast toen onze twee ploegen tegen over elkaar stonden in de finale, al ging dat op dat moment niet al te vlot meer. Dat jaar was een sportief hoogtepunt want na een gewonnen oefenwedstrijd tegen de KSA van Oudenaarde (14-3 voor Ename), werd ook de felbegeerde jeugdraadcup voor de eerste keer gewonnen. We scoorden ook goed op de cheerleaderswedstrijd.

De daguitstap ging naar Bobbejaanland. De OKD stond in teken van sprookjes en Bart Vanden Bossche kwam met zijn heuveltjes van Erika de pannen van het dak spelen.