Minder is meer 2018-2019

Aalmoezenier

Patrick Derde

Groepsleiding Eline Carton, Griet Goeminne, Tim De Rooze (assistent Luka Bruynooghe)
Kapoenen
Welpen Wuustwezel
JVK La Roche
VK                                            Kasterlee
JIN geen JIN

Scouts Ename begon het werkjaar ‘Minder is meer’ met een fantastisch startweekend tijdens de Open Kamp Dagen. Een recordaantal quizploegen op vrijdagavond. Meer dan 150 vuile kindjes op de overgang en een zalige fuif tot in de vroege uurtjes op zaterdag. Zondagochtend (veel te vroeg) startten we met een mooie misviering die gevolgd werd door een heerlijke barbeque, de dansjes van de jongere takken en natuurlijk het opbod met een recordopbrengst. Afsluiten deden we naar goede met een kampvuur en een hele hoop pintjes.

Vanaf dan begon de leiding met het organiseren van de wekelijkse activiteiten. Enkele hoogtepunten zijn:

• Kapoenen hebben het heuse beloftespel gespeeld en dat vonden zowel de leden als de leiding superleuk.
  • Welpen hadden op kamp een gigantisch springkasteel voor 2 dagen, plezier verzekerd!
  • Jongverkenners deden opnieuw hun carwash om hun kamp naar La Roche te sponsoren. Dit jaar deden ze dat tijdens hun weekend. Het harde werk werd beloond met een kampvuurtje met zelfgemaakte WAP.
  • Verkenners organiseerden opnieuw de croque-avond. Dit jaar kreeg deze de naam ‘Croque de Bouwer’. Dit om de nieuwbouw nog eens in de verf te zitten. Terwijl mensen aan het genieten waren van heerlijke croques, konden ze suggesties voor de naam van de nieuwe lokalen voorstellen.

Om ook wat in het teken van ‘Minder is meer’ te werken, hielden we op 30 maart een grote stratenkuis-actie. Leden werden er in groepjes op uitgestuurd met vuilzakken, handschoenen en grijpers. Elk stukje afval dat ze tegenkwamen werd opgeruimd en verzameld op het scoutsterrein. Zo hielpen wij om Ename opnieuw een stukje mooier te maken.

Dit werkjaar werd afgesloten met de officiele opening van onze nieuwe lokalen. Bij de feestelijke onthuling op 13 mei werd ook de naam bekendgemaakt. Vanaf nu worden de mastworp en de shelter vergezeld door ‘De Woeling’.