Een nieuwe start 1968 - 1969

Groepsleiding Toon D'Haeyer
Welpen Wannegem-Lede
Jongverkenners en Verkenners St.-Sauveur

Dit scoutsjaar met 84 leden bracht een nieuwe groepsleider in de persoon van Toon D'Haeyer, en een belangrijke nieuwe structuur, de groepsraad. De eerste ging door op 7 juni 1969. De stam ging met Mark en Bea op bezinningsweekend naar Mater, en verbroederde met de protestantse jeugd van Horebeke. Tijdens het groepsfeest speelden de verkenners iets met Oude Belgen. Toen de Oude Belgen-pastoor plots het podium opkwam en rondging voor St.-Pieterspenning, ontstak pastoor Steel in een gloeiende colère en verliet tot ontsteltenis van iedereen de zaal.

Op kamp in de schaduw van het kasteel van Wannegem-Lede maakten de welpen dammetjes in de beek, en werden ze massaal onpasselijk na het nuttigen van grote porties friet of verloren brood, afhankelijk van de bron. het kampthema was matrozen en Lukske Dhondt was de ster van het veld.

De verkenners (met Marnic Provost als hopman) gingen op kamp op meerdaagse fietstocht. Door bandbreuk en andere miserie geraakte de groep in de buurt van Bergen gesplitst. In de ene groep bleken de haringen te ontbreken, waardoor de hike-tentjes moesten worden opgezet met "Fourchetten", en de andere groep had wel zeiltjes, maar geen buizen mee. 's Morgens bleken ze 200 meter van elkaar te hebben gekampeerd.