Droom me daar 'ns 1999 - 2000

Jongverkenners Courtil-Bovigny
Verkenners Frankrijk (Colmar)
Jin Hongarije

Het jaar begon goed met de trouw van ex-leider Tsjoele en zijn Nathalie. De oudscoutsvereniging de mastworp werd opgericht door een aantal enthousiastelingen (Tom Weyts, Bart De Jaegher, Steven Vandecasteele, Guido Ronsse, Wim Goemaes, Christophe Verheuen, Nathalie Waeghe en Greet Vanderkimpen) die net uit leiding gestapt waren en het niet konden laten.

Een pracht van een leuze moet iedereen gedacht hebben bij het zien van de veel te duur uitgevallen affiche van de scoutsbal.

Op de driejaarlijkse kerstmarkt in Ename werd opnieuw, tot jolijt van iedereen, Christmas Bell verkocht in een verwarmde tent, concurrentievervalsing heet zoiets. En zowaar het sneeuwde, een mooie afsluiter van het jaar.

Het leidersweekend ging naar Zegelsem alwaar de familie Palmans een misdaad oploste en poseerde voor een echte familiefoto. De daguitstap ging naar het Boudewijnpark.

Op de OKD was het thema helden en heldinnen en bleef het zoeken naar een zekere Xena, Warrior Princess op het podium. De presentatie gebeurde zowaar door een aantal travestieten en ’s nachts kouder dan buiten kwam nog eens zijn ding doen. Plastic Choco Pot kwam optreden en het was uiteraard weer de verjaardag van Turie die prompt het podium beklom en spontaan de hele tent meekreeg voor klassiekers als “Er zit een gat in mijn guitaar” en...