Be Prepared 2015 - 2016

Jongverkenners Achel
Verkenners Leithum
JIN Geen JIN dit jaar

We vierden dit jaar het 60 jarig bestaan van onze scoutsgroep.

Verschillende jubileum activiteiten werden georganiseerd: we zetten 3x 'de stoel' ergens in Ename en wie er als eerste kwam inzitten kreeg een scouteske prijs. We organiseerden een receptie met ballonnenwedstrijd en aansluitend WAP-eting. Ook de jaarlijkse bedevaart naar Kerselare gaven we een feestelijk tintje: na de mis keerden we met fakkels terug naar het scoutsterrein waar de coverband Ola Pola ons opwachtte met een aireke muziek.

Als apotheose van het feestjaar hielden we een massaweekend met alle leden op het Enameplein: we speelden een reuzecluedo, er stond een circustent en reuzespringkasteel, elke tak werd uitgedaagd (cfr Fata Morgana) en we sloten af met een gezellig kampvuur.

Kapoenen en welpen gingen op kamp naar Putte: de meer dan 80 kindjes speelden er op los.

JVK gingen naar een terrein in Achel: een echt scoutskamp: geen electriciteit en water aanwezig. Ze wisten zich goed te redden. 1 dag maakten ze een storm mee waardoor hun hele terrein onder water stond. De leiding belde voor alle zekerheid het noodnummer van scouts en gidsen vlaanderen, maar gelukkig ging de storm na enkele uren liggen en konden ze beginnen aan de heropbouw van hun kampterrein.

De verkenners trokken nog eens naar het domein van pastoor Amand in Luxemburg.