Inschrijvingen scoutsjaar 2018-2019

Beste ouders,

De leiding is samengesteld, we kunnen het nieuwe scoutsjaar dus bijna beginnen.

Aangezien we dit jaar opnieuw met heel veel leden zijn, hebben we enkele speciale regelingen moeten treffen om alles veilig en plezant te houden voor zowel lid als leiding. Het komt erop neer dat elk lid wekelijks naar de activiteiten kan gaan. Het systeem waarbij er slechts om de twee weken activiteit was, zoals bij de welpen het afgelopen jaar, is afgevoerd. Indien uw kind al eerder was ingeschreven bij Scouts Ename is er dus enkel verbetering.

Voor de kinderen die nieuw willen inschrijven zijn er wel nog enkele bijzonderheden:

1. Uw kind begint in het 1e leerjaar (geboortejaar 2012):
Geen enkel probleem, stuur een mailtje naar dekapoenen@hotmail.com en groepsleiding.scoutsename@gmail.com . De kapoenenleiding zal verder contact met u opnemen.

2. Uw kind is ouder dan 6 jaar:
Wil uw zoon/dochter ook bij onze scouts komen, dan hebben we voorlopig minder goed nieuws. Door het hoge ledenaantal kunnen we voorlopig geen nieuwe leden toelaten buiten 1e-jaars kapoenen. We bieden echter de mogelijkheid aan om de groepsleiding te contacteren indien u geïnteresseerd bent in onze scoutswerking. Na onze herinschrijvingsdag begin september bekijken we per tak waar er eventueel nog leden bij kunnen.
Wie van deze optie gebruik wil maken, stuurt zo vroeg mogelijk een mail naar groepsleiding.scoutsename@gmail.com . Vermeld in dit bericht de naam van het kind en de geboortedatum!
Dit is echter geen garantie dat we uw kind kunnen aanvaarden.

Wij hebben hiervoor lang samengezeten met alle leiding en vinden dat dit de beste optie is om de komende jaren leuke, goede en veilige activiteiten te garanderen.

Wij danken u voor uw begrip,
Leiding en Groepsleiding Scouts Ename

Griet Goeminne: 0471/ 62 12 64